מערכת השרירים

 

הגוף לא יכול לתפקד היטב בלעדי מערכת שרירים מפותחת ומשוחררת מלחצים. לכן חשוב האימון. אך אימון-יתר עלול לגרום לכיווצי לעיוות של הגוף, בגלל חיזוק קבוצת שרירים אחת מול אי-חיזוק אחרת (ראו הסבר על "זוקפי השדרה").

כל פעילות של סיבולת מפנה אנדורפינים = משככי-כאבים, המורפיום של הגוף. ניתן להתמכר לפעילות של סיבולת אך אז עלולים להגזים ולגרום לכיווצי שרירים. הם נוצרים כאשר השריר מסיים את מלאי החמצן שבדם סביבו. אז הוא משתמש  במולקולות גליקוגן. לאחר מסירת החמצן הן הופכות לחומצת חלב (חומר צמיג וחומצי המתמוסס בקושי רב בין נוזלי הגוף).  זו מצטברת סביבו ומפריעה לדם לספק לשריר חמצן. כמו-כן היא צורבת את השריר (הכאב המוכר בהתכווצות שרירים). 

    כששריר מכווץ הוא פוגע בזרימת הדם העוברת דרכו, אל אזורים אחרים. כך נפגעים אותם אזורים (עורף מכווץ יגרום לזרימה לקויה של דם אל המוח). לכן כל-כך חשוב לשמור על השרירים רפויים.

לאחר מנוחה נעלמת העייפות. אורכה שונה ותלוי במידת עייפותו  וטיבו של השריר וכן בגילכם.

 

הטונוס - גם במנוחה אין השריר רפה לחלוטין. בו מתח מסוים = 'טונוס השריר'. הוא נוצר ע"י העצב המגרה אותו קלות גם אז. טונוס זה קיים  בכל בעל חיים, בכל רגע.

 

במצב של כיווץ שרירים, ממנו סובלים כולנו, העיסוי מסייע מאוד. במהלך הטיפול, החדירה העמוקה אך העדינה אל תוך השריר מסייעת בחילוף החומרים, בפיזור חומצת החלב בו וכך בהרפייתו.

** כאן צריך לשים סייג: לא כל שיטת-עיסוי באמת מעסה = לשה את השריר. רבים המתייחסים אל העיסוי כאל ליטוף (במידות לחץ שונות). אז לא מומרץ חילוף החומרים בשריר, לא מומרצת זרימת אליו וממנו ושום תועלת לא נגרמת לשריר. מהבחינה הזו מומלץ בחום ביה"ס לעיסוי של צ'יצ'יאן. שיטת הטיפול שהוא מלמד היא העיסוי האמיתי.

 

ליצירת קשר לחץ כאן

 

   לחזרה לעמוד האתר הראשי לחץ כאן: http://planetnana.co.il/rafagav/

מסג' שבדי, עיסוי רפואי, עיסוי הוליסטי, עיסוי שבדי, עיסוי ספורטיבי, שחרור שרירים תפוסים, שחרור גב תפוס (בשיטות שרק אני נוהג בהן), המרצת מחזור הדם, פינוק, מסג' מרגיע, שחרור מתח, מעסה מוסמך, מסג'יסט מקצועי בעל ניסיון רב, שילוב מספר סגנונות עיסוי המוליד תוצאות נפלאות,

עיסוי לצלוליט.